onsdag, november 09, 2005

Idiotier.

Tittade just på Rapport. En av nyheterna var att EU-komissionen riktat skarp kritik mot Turkiet för deras lagar om fängelse för folk som uttryckt sin åsikt i tal och skrift.

Samtidigt så är Raporrts huvudnyhet att åtalet mot pastor Green för hets mot folkgrupp(han fördömde homosexuella i en predikan) idag tas upp i Högsta domstolen.

Hela Sverige tycker det är så hemskt att Turkiet har lagar som förbjuder folk att uttrycka sin åsikt. Samtidigt tycker väldigt stora delar av Sverige att det är bra att vi har lagar som förbjuder folk att uttrycka sin åsikt. Idioter!

Vad hände med den där yttrandefriheten som alla pratar så fint om? Vart är vi på väg?

onsdag, augusti 03, 2005

Kan det här vara nåt?

Jaha, så följer man då strömmen. Skaffar sig en egen blogg. Kanske passande att göra det just idag då jag spenderat en stor del av dagen åkandes i en Volvo 940 kombi. Precis som en stor del av Folket gör.

Så vad vill jag då ha min blogg till? Inte vet jag. Förslag mottages tacksamt. Men det kan vara skönt att ha en plats att skriva av sig på. Räkna inte med att jag kommer uppdatera här så ofta dock. Jag är en ganska slö person.

Nej, ärlighet varar längst. Jag är extremt slö.

Första inlägget klart. Hoppas det verkar vettigt.