onsdag, november 09, 2005

Idiotier.

Tittade just på Rapport. En av nyheterna var att EU-komissionen riktat skarp kritik mot Turkiet för deras lagar om fängelse för folk som uttryckt sin åsikt i tal och skrift.

Samtidigt så är Raporrts huvudnyhet att åtalet mot pastor Green för hets mot folkgrupp(han fördömde homosexuella i en predikan) idag tas upp i Högsta domstolen.

Hela Sverige tycker det är så hemskt att Turkiet har lagar som förbjuder folk att uttrycka sin åsikt. Samtidigt tycker väldigt stora delar av Sverige att det är bra att vi har lagar som förbjuder folk att uttrycka sin åsikt. Idioter!

Vad hände med den där yttrandefriheten som alla pratar så fint om? Vart är vi på väg?